Valóban működik az illatmarketing?

By | 2020. február 19. szerda
illatmarketing

Illatmarketing

A különféle aromák használata a zsúfolt szupermarketekben egy jól megalapozott stratégia. Az üzlettulajdonosok biztosak abban, hogy az illatmarketing révén, az embereket vásárlásra „kényszeríthetik”. Habár ezt manapság szinte mindenhol használják, eddig nincs szilárd és kézzelfogható bizonyíték arra, hogy ez a gyakorlatban valóban működik.

Az illatmarketing a különféle aromák felhasználása az áruk és szolgáltatások népszerűsítésére, egy termék vagy egy márka iránti lojalitás növelésére, vagy a fogyasztók figyelmének átirányítására a kívánt termékkategóriára, a vásárlások ösztönzése, a kényelmesebb környezet megteremtése a fogyasztó és a márka kapcsolattartási pontjain.

A jelenség különösen akkor hatékony, ha a bevásárlóközpontokban rendkívül versenyképes a helyzet, és a vevők az egyik üzletből a másikba vándorolnak, mi pedig azt szeretnénk elérni, hogy egy bizonyos terméket a mi üzletünkben vásároljanak meg. Ilyen körülmények között az illatmarketing használata során jelentősen növekedhet a versenyelőny.