Egy felmérés szerint, a jelenlegi fogyasztói társadalom túlnyomó részét nem igazán érdeklik a különféle elektronikai berendezések extra funkciói, mégis ezek alapján döntenek, viszont a gyakorlatban már nem használják ki.
Általában egy klíma áruház akkor tudja a legtöbb termékét értékesíteni, hogyha csökkenti az árakat, mivel a vásárlók leginkább ez alapján döntenek. A klímák esetében az olyan dolgok, mint a csendes üzemmód vagy a párátlanítás nem igazán vannak kihasználva a légkondicionáló élettartama során.
A mai kor embere nem szeret sokat bíbelődni a beállítási lehetőségekkel és a különféle opciókkal. A statisztikák szerint, azok a legnépszerűbb termékek, amelyek nem igényelnek rendszeres karbantartást és állítgatást a hatékony működés érdekében.
Éppen ezért, a klíma áruház polcain sorra jelennek meg az okos légkondicionálók, amelyek beépített WiFi vevővel és a fejlett szenzorokkal vannak felszerelve, a felhasználói élmény növelése érdekében. Az okosotthon fogalma már nem álom többé és ebben szerepet játszanak a klíma áruház termékei is.